And Jezus came to me - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu And Jezus came to me - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

And Jezus came to me

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

12 Augustus 2014 | Indonesië, Sorong

Vroeg opgestaan vandaag 5/8 al vroeg vliegen naar Manokwari. We moesten er 2 uur ?!?! Van tevoren zijn. Toen we op het vliegveld kwamen was de balie natuurlijk nog een hele tijd dicht wachten maar. Heel erg mis kon het niet gaan met boarden aangezien er maar drie gates zijn en allemaal in de zelfde ruimte, vliegen maar.
Vanuit het vliegtuig kon je mooi de kustlijn volgen en zien hoeveel jungle/oerwoud/bos papua heeft. Daar zitten vast nog wat koppensnellers verstopt die nooit een vreemdeling hebben gezien. Je zou er zo een spannend boek over kunnen schrijven. Na 45 min waren we in Manokwari. (Oom) Korinus kwam ons ophalen, leuk ontvangst door een bekende.
Dit keer hadden we een behoorlijk luxe hotel en dat betekende een heerlijke douche. Helaas was het personeel een stuk zakelijker en dus afstandelijker, jammer, kon Zahra niet haar charmes (mis)bruiken haha. Na ons opgeknapt te hebben wilde we een taxi naar het "centrum" . Nou dat vonden ze wel heel raar in het hotel, dat deed niemand. Mensen die daar kwamen blijven altijd in het hotel, die middag beetje in de stad gekeken.
Ik vind Manokwari veel mooier dan Sorong. Het is veel kleiner en je voelt lekker een zeebries. Hoewel het ook hier weer verschrikkelijk vies is. Ik snap er niets van. Woont men in zo'n mooi land en ligt het vuil werkelijk overal.
De volgende dag beetje Manokwari verkend met Korinus en taxi. Eindelijk op een Pasar geweest, maar dan mis ik Marijke wel hoor, wij konden uren op een marktje kijken tijdens onze vakanties in Azië, maar de mannen lopen gewoon door, niets aan.
Manekwari ligt aan een grote baai. Als je landinwaarts kijkt zie je prachtige groene bergen en kijk je naar de zee zie je een paar eilandjes liggen, met daar omheen ook weer dat mooie blauwe water. 1 van die eilanden is Mansinam, een erg belangrijk eiland voor de papua bevolking, omdat hier voor het eerst de bijbel gebracht werd. En dus vanuit daar is het christendom inhet land gekomen. Samen met Korinus zijn we hier naar toe gegaan. Tochtje met de longboat een 10 min en je bent er. Bij aankomst vaar je al een groot monument tegemoet gewijd aan de twee Duitse missionarissen die het geloof hebben gebracht. De boot uit en jalang jalang de berg op. Zahra was 55heel stoer en heeft best een groot stuk zelf gelopen. Het was behoorlijk steil zeker in die warmte, maar de moeite waard. Helemaal boven op de "berg" stond een heel groot Jezus beeld, deze kan je vanaf zee al zien. Alsof je in rio bent, haha.
Op de terugweg heeft Korinus nog wat vis gekocht van een vrouw die met de boot mee wilde, scheelt weer voor haar, hoeft ze niet meer te gaan staan op de markt. De vis was voor de BBQ die avond.
Nadat we van de boot kwamen zijn we doorgereden naar het huis van Korinus en is hij samen met de buurmannen fikkie gaan stoken. Het huis van hem is meteen aan zee en had een mooi uitzicht en een heerlijk zeewindje perfect. Gelukkig voor Zahra waren daar genoeg kindjes om mee te spelen en heeft zich goed vermaakt.
Volgende dag weer terug naar het vieze en warme Sorong.

• 12 Augustus 2014 - 11:31

Marcel:

Mooi :)
    Leuk kunnen we nu ook met jullie over Manokwari hebben :)
    Nog veel plezier :)

• 12 Augustus 2014 - 16:16

Petra:

Tsjaaaa...helaas onze mooie papua ..vervuild :-( Leuk en te gek om te horen dat jullie daar nu ook zijn geweest. Kunnen we lekker over na kletsen. Veel plezier nog . Loves

• 12 Augustus 2014 - 18:00

Nora:

Nou zeker jammer dat al dat moois wordt vervuild. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, verhalen eventueel films en foto's. Tot gauw - geniet nog even. Dikke kus voor jullie alle 3.

• 12 Augustus 2014 - 22:40

Marthina Pirsouw:

Bedankt voor het mooie reisverslag! Nog een prettig verblijf en tot de volgende week! xxx

• 13 Augustus 2014 - 19:52

Henk & Roodje:

Dankjewel voor voor de reisverslag, en tot gauw.
    Dikke knuffels voor jullie alle drie