water water water - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu water water water - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

water water water

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

20 Februari 2011 | Suriname, Paramaribo

maandagochtend bepakt en bezakt werden we rieneke,marleen en marijke bij het huisje opgehaald om naar de jungle te gaan de "ralley vallen".
samen met ons gingen nog zes belgische meiden (stagiares) mee.
het zou een lange tocht worden, eerst paar uur verharde weg dan paar uur onverharde weg en daarna nog over het water maar dat was het allemaal waard.de overnachting was in een overdekt gebouw waar je je hangmatje kon ophangen en met een prachtig uitzicht op het water. Daar aangekomen werd het al snel donker en dus op tijd naar bed. De volgende ochtend werd iedereen brak wakker doordat het behoorlijk afgekoeld was in de nacht had iedereen slecht geslapen maar na een "stevig"ontbijtje "brood met suiker" (aangezien onze belgische vriendinnen alles hadden opgegeten) gingen we met frisse moed op pad. Het was een behoorlijke wandeltocht door de jungle (3 uur)omdat het zo klam was, was het zweten zweten en nog eens zweten.
Nu waren we nog maar bij de voet van de berg en deze moesten we nog beklimmen al met al nog een behoorlijke opgaven voor ons niet getrainde zieltjes maar het uitzicht over het oerwoud was alle bloed zweet en tranen waard. op tijd weer terug om voor het donker de jungle uit te zijn. gelukkig was er aan het eind van de tocht een heerlijke waterval om af te koelen. na deze zware tocht vielen wij met het geruis van de rivier in slaap.
De volgende dag nog een stroomversnelling bekeken en daarna weer terug naar paramaribo, precies op tijd want vanaf toen heeft toen niet meer gestopt met regenen.
ondertussen hebben ilse kareem en opa verschillende familie bezoekjes gemaakt en zijn gaan shoppen in paramaribo en lekker gegegeten bij oom mamin. 's avond naar het casino geweest. Dit keer was kareem de lucky guy en heeft dik gewonnen
de winst was uiteindelijk 15 srd.
ook zijn we nog naar commewijne geweest en hebben de begraafplaats van opa koesoe bezocht. op weg naar begraafplaats bijna achtervolgd door een zwerm braziliaanse bijen (volgens taxichauffeur mark) en die was al hard weggerend.gelukkig vlogen ze snel voorbij.
groetjes van ons allemaal

• 21 Februari 2011 - 07:03

Siska:

Hoi marijke en marleen,
    Gelukkig hebben jullie de jungle overleefd. Moet prachtig zijn geweest.
    Jammer dat het zo regent.
    Hier lijkt het wel weer winter.
    Geniet nog maar van alles, voor je het weet zit je weer in het kouwe kikkerlandje.
    groetjes van Siska

• 21 Februari 2011 - 07:48

Suhila Kassimi:

Wat een spannende verhalen!! Marijke, je mist hier niet veel hoor.. koud, koud en nog eens koud... Geniet nog lekker van jullie laatste daagjes!

Xxx Suhila

• 21 Februari 2011 - 07:51

Yvonne Schwartz:

Wat fijn om weer wat van jullie te horen. Het is toch altijd spannend hoe het daar in de jungle verloopt, maar zo te lezen is het allemaal goed gegaan. Nog heel veel plezier en geniet nog maar lekker van jullie laatste week alweer. Yvonne x x

• 21 Februari 2011 - 08:26

Dietje:

Hello daar allemaal in Su,

Wat een leuke verhalen allemaal weer. Als ik volgende keer naar Su ga, dan wil ik ook heel graag de jungle in, das wel heel spannend. Neem aan dat papa Koesoe zich ook kostelijk vermaakt :-) Jammer dat t zoveel regent, maar neem aan dat jullie toch ook wel enige zonnestralen hebben gezien.
    Geniet nog even van jullie vakantie dames en heren.

Liefs Dietje

• 21 Februari 2011 - 18:29

Je Broer:

Dag Zus, Marleen en de rest. Jammer van de regen, verder klinkt het prima. Tot snel.
    Groet,

• 21 Februari 2011 - 19:53

Ingrid Garden:

Dag Ilse, kareem, Marleen en de rest,
    Jammer dat het zoveel regent... maar dat zijn jullie gewend dus dat kan niet het ergste zijn. Als jullie tijd/zin hebben en als het droog is kunnen jullie ook nog White beach, cola creek, babun hol bezoeken vraag maar aan mijn moeder.
    ps.: hoe is de roti van roop ram?..hhmmmm!!! groeten Ingrid

• 22 Februari 2011 - 08:42

Rikste:

Hoi Marijke en Marleen en de rest,

Ik ben blij dat jullie weer veilig terug zijn van jullie zoveelste avontuur!!!
    Geniet nog maar lekker van jullie laatste weekje en dan hoop ik snel de mooie foto's te kunnen aanschouwen.

Groetjes,
    Rikste xxx

• 22 Februari 2011 - 12:59

Moeder Marijke :

Hallo allemaal,
    Ondanks de regen hebben jullie het heel leuk, denk ik. Geniet nog maar goed want voordat je het weet zijn jullie weer terug in dit behoorlijk kouwe landje. En dat zal niet meevallen.
    Als ik alles zo lees is het daar heel anders dan hier hè?. Leuk. Hier gaat alles prima, ook met de kat hoor.
    Nou lieverd, veel plezier nog en de groetjes. Ook van papa natuurlijk.
    Xxx.

• 23 Februari 2011 - 14:46

Paula:

Oef....klinkt als afzien daar in de jungle, maar wel de moeite waard!
    Geniet nog even en tot snel!