Op de fiets naar Peperpot - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu Op de fiets naar Peperpot - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

Op de fiets naar Peperpot

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

12 Februari 2011 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve mensen,

Het is een beetje onwennig voor ons omdat we normaliter elke keer vanuit een andere plaats mailen en we nu nog steeds in Parimaribo zitten zijn we niet gewend. We hebben nog nooit zo weinig gedaan in onze 1e week vakantie. Wel zijn we met de fiets naar de plantage Peperpot gegaan. Eerst met een bootje de Surinamerivier over en daarna een mooie route naar de plantage. Op de plantage was niet veel te zien, alleen wat oude krotten en een directeursgebouw waar we niet in mochten. Wel was er hiernaast een natuurpark. Wat erg leuk was om doorheen te fietsen. Onderweg kreeg Marijke pech met haar stuur en dus hebben we aan een aardige man gevraagd of hij ons kon helpen. Hij heeft flink zijn best gedaan met een goed resultaat als gevolg. Helaas voelde wij een paar dikke druppels die overgingen in een hele stevige tropische regenbui die gewoonweg de hele dag geduurt heeft. Maar wij als ervaren regendeskundigen hebben door de druppels heen kunnen fietsen. En af en toe schuilen bij een houten huisje langs de weg. We kunnen heel cultureel zijn, maar jullie weten, als wij een schoenenwinkel tegenkomen, zijn we toch even van ons pad af. We hebben dus al heerlijk geshopt met flink wat slippers voor in onze koffer, hahahaha. Aangezien we toch niet moe waren van de uitjes deze week zijn we maar even flink gaan stappen. Nou, ik kan jullie zeggen dat die bogru rum er flink inhakt, hahaha.
Vandaag is de rest van de crew aangekomen en tijdens dit berichtje typende ligt de kip op de BBQ. Morgen nog even een rustdagje voor de nieuwkomers, waarna Marijke, Marleen en Rieneke de jungle in trekken voor drie dagen. Of wij dit overleven merken jullie als wij een nieuw bericht plaatsen..........

Dikke kussen Marijke en Marleen

• 12 Februari 2011 - 22:56

Marcel:

He ladies,
    Leuk hoor jullie verhalen, geef ff aan ilse, kareem en rieneke door dat ik helemaal vergeten ben dat zij gisteren vertrokken zijn. Wij zitten nu bij dietje op haar verjaardag. Veel plz @ the jungle.
    Grtz Marxel

• 13 Februari 2011 - 00:01

Katina:

en zijn jullie al een beetje bruiner geworden? Rustig aan met de rum, ik doe hier ook rustig op de apres ski in italie ; ) veel plezier in de jungle! groeten uit italie

• 13 Februari 2011 - 06:03

Monica:

Alvast veel plezier in de rimboe, gaaf.

• 13 Februari 2011 - 10:48

Paula:

Bbq , schoenen en rum wat wil een vrouw nog meer! Veel plezier daar! Wisten jullie btw dat Rieneke heel bang is voor: slangen, spinnen en al dat kruipt :)
    Dat wordt nog wat in de jungle!
    Nee hoor, het is het groene monster wat spreekt....heel veel plezier!

• 13 Februari 2011 - 19:39

Chris:

Dag zussie en marleen,

Veel plezier de komende weken.

Groet,
    Je broer

• 14 Februari 2011 - 08:01

Sherida:

Hallo Meiden, jammer dat jullie niet zijn langsgefiets bij Fredriksdorp en bij de opde suiker/rumfabriek van Marienburg/Borgu. Heel erg leuk. En wat de regenbui betreft: heel verfrissend en je bent zo weer droog. Veel plezier in de jungle.

• 14 Februari 2011 - 08:14

Siska:

Hallo meiden. Dus nu gaat het echt spannend worden. Pas maar goed op elkaar. En veel plezier hoor.

• 14 Februari 2011 - 08:23

Rikste:

Ik hoor het al een hele mooie combinatie vakantie een beetje rust een een beetje cultuur snuiven.....
    Veel plezier in de jungle maar doe wel voorzichtig!!!!

liefs,
    Rikste

• 14 Februari 2011 - 22:52

Petra:

Lekker de jungle in , back 2 basic! Have fun , enjoy your time there, knufkus xxx

• 15 Februari 2011 - 09:20

Dietje:

Hello ladies,

Nou wat een gezelligheid weer, knap hoor fietsen in Su, maar wel leuk, ik heb t nog nooit gedaan :-)
    En in de jungle ben ik ook nooit geweest, dus ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Marleen, Marijke en Rieneke heel erg bedankt voor jullie kado's, ben ook nog die ochtend verwent met een ontbijtje mhhhhhhhhhhh heerlijk.

Nou girls tot snel maar weer.

Liefs
    Dietje
    kus

• 20 Februari 2011 - 07:27

Chantal:

Heel veel plezier in de jungle ben benieuwd naar de verhalen.

xxx Chantal