Wel of niet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu Wel of niet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

Wel of niet

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

07 Februari 2011 | Suriname, Paramaribo

Dag mensen,

Hier dan eindelijk een berichtje uit Paramaribooooo!

Of dit berichtje uberhaupt zou komen was even de vraag, want we dachten alles goed geregeld te hebben, maar sukkeltje Marleen had even niet goed opgelet. Het paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn bij terugkomst in Nederland, maar die van Marleen was 5 maanden en 29 dagen geldig, dus je ziet, we kwamen 1 dag tekort.
Inchecken ging dus niet door. Dan maar even langs de Marachaussee. Zij hebben besloten dat Marleen toch mee mocht en hier zitten we dan.

Toen we aankwamen werden we hartelijk begroet door de nicht van mijn (Marleen) vader en schoonzoon. Met hen konden we meerijden naar het huis dat we gehuurd hebben. Stuart (de schoonzoon) nam ons mee naar een grote supermarkt, waar we fijn AH pindakaas, hazelnootpasta, hagelslag en WC-papier hebben kunnen kopen. Omdat het al laat was introduceerde Stuart ons de echt Surinaamse BBQ. Hier moesten we nog een half uur op wachten, dus hebben we eerst Soto soep bij hem thuis gegeten. Heerlijk vers.

De volgende dag (zondag) haalden mijn oom (Marleen) ons op en heeft ons naar een javaanse markt gebracht. Om vervolgens door te rijden naar zijn zoon. Daar even koffie gedronken en toen Parimaribo in. Het leek wel een verlaten stad, zo rustig was het. Hier in Suriname verlaat iedereen de stad op zaterdag en is het dus uitgestorven (letterlijk). 's Avonds naar het casino geweest met een neef. Helaas pindakaas Niets gewonnen!!

Vandaag fietsen gehuurd en kunnen we dus lekker uit de voeten hier. Een beetje geshopt, de centrale markt bekeken en bij de Waterkant Soto soep gegeten en hele hete bami, waar Marijke een rood hoofd van kreeg, hahaha.

Morgen weer een dag, maar dat moeten we overleggen met de chef (Marleen haar vader) hahahaha.

Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat, geen orkanen of sneeuw meer in het land.

Bosi en brasa van ons allen

• 08 Februari 2011 - 07:19

Siska:

Dag Marijke en de rest.
    Nou, jullie zitten voorlopig goed.
    Hier stormde het tot vandaag.
    Veel plezier en geniet van alles. Groetjes van Siska

• 08 Februari 2011 - 07:40

Ilse`:

joehoe ik hoef dus geen pindakaas mee te nemen hahahah

• 08 Februari 2011 - 08:00

Yvonne Schwartz:

Hallo Marijke en Marleen en rest van de familie, Oh Jee wat een verhaal; wel heel erg spannend :-( maar gelukkig Marleen mocht je toch nog mee. En nu alleen nog maar heel erg genieten. Heel veel plezier. PS Marijke ben je Judith en Lucienne al tegen gekomen? :-) :-)

• 08 Februari 2011 - 08:29

Lisa Tol:

Hoi Marijke,

Ik ben toch zoooooo jaloers!!!!

Heel veel plezier de komende weken en geniet ervan!!

Groetjes Lisa

• 08 Februari 2011 - 11:23

Rikste:

Hoi Marijke en Marleen,

Wat een avontuur weer met dat paspoort!!! Uiteindelijk is het geklukkig allemaal weer goed gekomen. Ik hoor het wel weer jullie hebben weer een geweldige vakantie samen, geniet er maar lekker van ik ben wel jaloers maar ja dat heeft toch geen zin ik kijk alweer uit naar alle verhalen die we te horene krijgen van Marijki als ze weer op nederlandse bodem is. Dat duurt gelukkig nog even. Tot het volgende verhaal.

Liefs,
    Rikste

• 08 Februari 2011 - 11:50

Rieneke:

Sounds good girlies!!

• 08 Februari 2011 - 16:31

Moeder Marijke:

Hallo lieve Marijke en Marleen,

Marleen wilde het zeker een beetje spannender maken. Jullie vonden toch al dat de voorbereiding te gemakkelijk ging dit keer? En wat heerlijk dat het daar zo lekker is.
    Met de kat gaat het prima, net zo gek als altijd.
    Nou liefje, geniet maar lekker verder en de groetjes aan iedereen.

• 08 Februari 2011 - 18:57

Chantal:

Wat een geluk dat Marleen toch mee kon. Jullie genieten nu al lekker lees ik. Kijk uit naar jullie volgende verhaal. Geniet lekker met zijn alle.

xxx Chantal

• 09 Februari 2011 - 08:17

Dietje:

Hallo schatjes,

Ja hoorde t verhaal van t paspoort van Katina, wat een gedoe he, maar geluukig mocht Marleen mee :-)
    Nou klinkt allemaal weer gezellig, geniet ervan meiden en papa koesoe ook natuurlijk.

Kijk uit naar jullie volgende verhaal.

Tang boeng!!

Dietje
    Kus

• 09 Februari 2011 - 19:52

Judith:

Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Geniet er lekker van! Dat gaat zo te horen wel lukken.

Liefs,
    Judith

• 11 Februari 2011 - 15:36

Jacky:

hahahaha echt iets voor jouw marleentje hahahah maar je bent toch binnen gelaten dus lekker genieten nu.

groetjes jacky