Pirates of the Caribean - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu Pirates of the Caribean - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

Pirates of the Caribean

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

10 December 2009 | Cuba, Cienfuegos

Dag lieve mensen,

Uit pure verveling, omdat we op de bus moeten wachten, hebben we maar even een internetcafé opgezocht.

In Trinidad hadden we nog een dagje met de stoomtrein. En zoals het hoort, moesten we ook voor deze trein (ipv de NS) rennen om hem te kunnen halen, hahahaha. Maar in principe hadden we rustig kunnen lopen, want de snelheid van de trein hadden we gemakkelijk tot aan de suikerrietplantages kunnen volhouden. Het was wel een erge leuke rit, omdat het je echt weer terugbracht naar de oude tijd. De plantage en hacienta stelde erg weinig voor, evenals de slavenhuizen. Erg jammer.
De volgende ochtend zijn we naar Cienfuegos gereisd. Ook hier stond weer een vrouw met een mooi bordje waar onze namen op stonden, ons op te wachten. Omdat we niet zoveel tijd hebben in dit stadje zijn we maar meteen van start gegaan, nadat we onze rugzakken even in de casa hadden gestald. Het plein met zijn mooie gebouwen was weer snel bekeken. En toen zijn we doorgelopen naar de veerboot om een castillo (fort) te bekijken. Er zaten alleen maar cubanen bij de terminal, dus even dachten we dat we verkeerd zaten. Dit bleek niet zo te zijn, dus zijn we met z'n allen (heel veel) de oude dieselboot opgegaan. Na 3 kwartier arriveerde we bij het Castillo. Dit bleek onverwachts toch erg leuk te zijn. Dit fort bleek tegen Caribische piraten te zijn. Dus wij zagen captain Hook al rondlopen hier. Teruggekomen in de stad zijn we naar het puntje van het schiereiland gelopen. Waar we een heerlijke hamburger hebben gegeten die Marleen in 3 verschillende parkjes heeft "verspreid". Dus lekker naar de casa gegaan en heerlijk geslapen.
Vanochtend vroeg opgestaan, omdat we een toer naar de botanische tuinen hebben geregeld. Onze gids wist erg veel, dus was het erg interessant. Marijke gaat natuurlijk al deze planten "ppotten", want ze heeft een zakje zaden gekocht daar. Dus komende zomer is er een caribische tuin te vinden op de Ekenstein te Lelystad, hahaha.
Over een paar uurtjes vertrekken we naar Santa Clara, de belangrijkste stad qua revolutie en Che Guevarra.

Hasta la Pasta en tot snel
Dikke kus Marleen en Marijke

• 10 December 2009 - 20:11

Chantal:

Hey meiden,

Het is altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet nog ff hier is het nat nat.

liefs Chantal

• 10 December 2009 - 21:28

Chris:

We zijn net terug uit Zwitserland, we hebben lekker veel sneeuw gehad en dus lekker geskied. (wel gevallen, niets gebroken) Hebben jullie met alle activiteiten wel tijd om te relaxen? Veel plezier nog ff. Groet Chris, Aagg en Karst

• 11 December 2009 - 07:27

Charlotte:

Hi Dames,

Het klinkt allemaal erg leuk en spannend. Ik ben zo jaloers! De dagen zullen wel voorbij vliegen dus geniet van elke dag.

gr. Charlotte

• 11 December 2009 - 07:40

Yvonne:

Meiden fantastisch hoe jullie door Cuba trekken. Geweldig om te lezen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Geniet nog lekker van de laatste dagen. Kus Yvonne

• 11 December 2009 - 07:53

Dietje:

Hoi schatjes,

Nou zeg wat een verhalen weer allemaal, lijkt soms wel of ik er ook ben hahaha, zo werkelijk!
    Geniet nog even van de laatste dagen.

P.s. Daantje vraagt of jullie vrijdag de 19e ook bij haar willen gourmetten. Laat het me anders maar even weten oke?

Dikke kus

Dietje

• 11 December 2009 - 08:01

Marijke:

Hoi meiden,

Nog veel plezier jullie laatste dagen.

Liefs,

Marijke

P.S.: het wordt hier koud!

• 11 December 2009 - 08:05

MeMo-collega's:

Hallo meiden,
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Marleen, we wouden even laten weten dat we allemaal erg leuke reacties krijgen op onze kerstkaart.
    Tot snel.
    Groetjes...

• 11 December 2009 - 08:20

Ilse:

dames weer een prachtig reisverslag
    geniet nog maar ff goed van jullie laatste dagen
    xxx ilse

• 11 December 2009 - 11:11

Moeder Marijke :

Hallo lieverds,
    Nog maar een paar dagen. Jammer hè? Misschien kunnen jullie van de zomer met een lekkere rum-cola nagenieten in Marijke's caribische tuin. Hoop dat jullie het de laatste dagen ook nog lekker hebben. Neem op de terugvlucht wel extra truien mee in de handbagage want het wordt hier koud. Veel plezier nog en tot over een halve week.
    Groetjes van ons allebei.

Mama

• 11 December 2009 - 13:23

Jacky:

he meiden lijkt wel of jullie al eeuwig weg zijn hahaahaahah klinkt allemaal erg gaaf geniet er nog maar ff van want eind is in zicht.....

dikke knuffels x

• 13 December 2009 - 12:26