And the winner is .......... - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu And the winner is .......... - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

And the winner is ..........

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

03 December 2009 | Cuba, Santiago de Cuba

Zo te horen is het in Nederland nogal regenachtig, maar hier in Cuba is daar niets van te merken. En in Varadero hebben we dus heerlijk van de zon kunnen genieten. Het duiken was geweldig (thanks Juud was superblij met de opfriscursus). 's Avonds had ons hotel een avondvullend programma. Naar aanleiding van een muziekfragment moest het publiek (lees handjevol) de titel en de band raden (Diet, waar was je nou?). Aangezien wij het voltallige personeel achter ons hadden, konden wij zelfs de Cubaanse zangers opnoemen. Marijke was teamcaptain en zodoende haalden wij flink wat punten. Met als resultaat 1,5 liter likeur. Lekker, lekker, lekker. Ook ht zwemmen met de dolfijnen was helemaal top. Inderdaad een ervaring die je nooit meer zult vergeten. Een uur was echt te kort, maar helaas. Na deze dag namen we de nachtbus naar Santiago de Cuba (de salsastad). Natuurlijk weer heerlijk geslapen in de bus en dus de volgende dag nergens last van. Ook hier hadden we al een adresje, dus konden meteen beginnen met de stad ontdekken. Natuurlijk de eerste dag meteen genept door een Cubaan die uit het niets opdook en ons uiteindelijk bij een particulier restaurant dropte, zodat hij de commissie kon opstrijken. Meestal zijn we niet zo dom, maar af en toe maken de besten een foutje, hahahaha! In ieder geval wel lekker gegeten daar. In onze "casa" verleef nog een ander stel die ons meenam naar La Trova. Een cultureel centrum, waar ze cubaanse muziek speelde en je daarna kon dansen. Erg leuk. Aangezien het dansen niet echt goed ging, hadden we besloten lessen te nemen. Gister 1 uur gehad en vandaag nog 1. Erg leuk en zelfs Marijke blijkt een salsaster, hahahahaha. Maar wel echt waar!!!!!
Vandaag gaan we naar Castillo del Morro. Iets buiten Santiago. Morgen vertrekken we richting Camaquey.

Iedereen heel veel groetjes en liefs. We hopen dat alles goed met jullie gaat.

Muchos Besos M&M

• 03 December 2009 - 18:25

Chantal:

Hey meiden,

wat een leuke verhalen met dolfijnen zwemmen lijkt mij zo gaaf. En lekker dat jullie konden duiken.Hier is het koud en nat brrr.

Hier gaat alles goed. Weet niet of Marleen het weet maar Jayden krijgt een broertje of zusje.
    Zaterdag gezellig sinterklaas vieren met familie.

Geniet lekker met zijn twee van het mooie land en de zon.

kus chantal

• 03 December 2009 - 19:34

Moeder Marijke :

Hallo meisjes,

Het is duidelijk dat jullie het daar leuk hebben. En iedereen zal jaloers zijn op jullie lekkere bruine kleurtje als jullie weer terug zijn. Wij kunnen alleen maar hopen op een beetje droog weer tijdens ons weekendje Duitsland. Met ons, de kat en de zolder gaat het prima. Chris, Aaag en dat kleine lieve jongetje zijn nu ook weg. Ben benieuwd hoe zij het gaan hebben in Zwitserland. Nou lieverds, veel plezier hoor en de groetjes van ons.

Mama

• 04 December 2009 - 07:44

Jacky:

zo dat klinkt allemaal wel erg erg erg leuk we zijn jaloers is idd k weer hier dus geniet er maar lekker van.
    dikke knuffels van ons xxx

• 04 December 2009 - 07:54

Marijke:

Hoi Marijke en Marleen,

Hier dan eindelijk een berichtje van mij.
    Het klinkt me allemaal erg bekend in de oren, al heb ik niet zoveel gezien en gedaan als jullie, maar ik weet hoe het daar is en ben hartstikke jaloers. Alleen al die mooie turquoise zee en natuurlijk niet te vergeten de coctails en de salsa........

Ik wens jullie nog heel veel plezier en kijk uit naar het volgende verhaal.

Veel liefs,

Marijke

• 04 December 2009 - 07:55

Dietje:

Nou dames wat een gezelligheid allemaal, duiken, met dolfijnen zwemmen te gek hoor.
    Helaas was ik in het koude kikkerlandje, en kon ik jullie niet ondersteunen met het raden van het muziekgragment hahaha andere keer maar weer :-)
    Geniet nog lkr van julie vakantie, en ben alweer benieuwd naar jullie volgende mail.

Muchos besos terug hahaha

Dietje

• 04 December 2009 - 08:56

Yvonne:

Hallo Marijke en Marleen,

Zo leuk om te lezen wat jullie daar allemaal in Cuba beleven. En zo fijn dat jullie genieten. Waar jullie morgen heen gaan is echt te gek, althans dat vond ik. Veel liefs en tot later.

• 04 December 2009 - 10:33

Rieneke:

Ben jaloers! Een uurtje Zumba = natuurlijk ook heerlijk maar toch anders.........

• 04 December 2009 - 17:05

Sherida:

Nou meiden, dan weten we ook wat ons te wachten staat. Ik meld me bij deze persoonlijk aan voor de danslessen. grapje, maar wel tof om te zwemmen met dolfijnen. Geniet er van het is bij jullie 10x beter dan hier in Nederland.

• 05 December 2009 - 19:03

Martijn:

Hee dames, ik moet zeggen: jullie verhalen klinken heel leuk en heel herkenbaar. Alleen heb ik Vardero links laten liggen. Gaan jullie ook nog naar Baracoa...? Veel plezier nog!

• 07 December 2009 - 08:43

Siska:

Nou, jullie hebben het wel naar de zin, zo te lezen. Wat maken jullie veel mee! Het lijkt mij een hele mooie ervaring om met dolfijnen te zwemmen. Osnabruck was erg leuk. Mooi hotel midden in centrum. Levendige kerstmarkt met gluhwein en reibekuchen, mmmm. Veel plezier nog hoor. Groetjes Siska

• 07 December 2009 - 09:15

Marion:

Dit moet ik allemaal maar niet meer lezen...zoooo jaloers! Wat een lekker land zeg!
    Groetjes vanuit Amsterdam. Maandag: vandaag is het droog!