De kop is eraf - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

29 April 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,

Jullie hebben even niets van ons gehoord, maar hier zijn we dan!

Na een goede vlucht hebben we na even zoeken een hotelletje gevonden in Medan. Een hele vieze stinkstad. Er zouden hier mooie koloniale gebouwen zijn, maar die hebben wij niet kunnen vinden. Wel hebben we een McDonalds en een shoppingmall gevonden. Jaja, die zijn overal. Natuurlijk even een hamburger met friet gegeten en ons 1e paar slippers aangeschaft. En dit alles in de eerste 3 uur dat we helemaal aan de andere kant van de wereld zijn.

De volgende dag doorgereisd naar Bhukit Lawang waar we een trektocht in de jungle hebben gemaakt. Het was de moeite waard, aangezien we Orang Utans, Punky Munky (we weten de nederlandse naam niet eens), makaken en nog meer hebben gezien.

Helaas hebben we elke dag wel een buitje, met hevige onweer tussendoor. Maar dat is altijd zo weer vergeten als we weer lekker aan de fruitjuice zitten (alcohol hebben we nog niet echt kunnen vinden).

Gisteren hadden we lange kleverige reis van Bukit Lawang naar Danau Toba. De stoeltjes zijn hier zo klein dat onze schouders ongeveer 2 stoelen nodig hebben. Uiteindelijk na 10 uur toch nog aangekomen op het eiland Samosir. Een vriendelijke familie heeft ons op sleeptouw genomen naar hun guesthouse. Het is echt perfect hier. We zitten in een batakwoning letterlijk aan het meer.

Nu gaan we een stuk fietsen om het eiland te verkennen.

Hoop snel wat van jullie te horen.

Liefs Marleen en Marijke

• 29 April 2008 - 05:20

Sherida:

Nou meiden, blij dat het goed met jullie gaat. En al heel ondernemend na de aankomst. Hier is het weer druilerig, dus ook af en toe een bui net als bij jullie. Maar jullie hebben de warmte en de zon nog mee. Veel plezier en tot horens.

• 29 April 2008 - 06:11

Siska:

Hallo Marijke en Marleen,
    Wat hebben jullie in een paar dagen al weer veel gezien en gedaan. Kwamen de Orang Utans dichtbij? Jammer dat het weer een beetje tegenvalt. Na een paar mooie dagen is het hier nu druilerig dus dat is voor jullie weer een troost. De temperatuur zal bij jullie beter zijn dan hier ( koude koninginnendag!)
    Geniet van alles, pas goed op jezelf en elkaar.

• 29 April 2008 - 06:25

Charlotte:

Hallo Dames,

Fijn om te horen dat alles (grotendeels)bevalt! Zoals ik dat hoor zijn jullie echte avonturiers. Ik zal de anderen (voor zover er iemand is op kantoor) inlichten over de voorspoedige reis. Geniet van je vakantie want je verdient het! Maar kan je alsjeblieft die foto van die varkens weghalen, ik wordt er helemaal verdrietig van en het leidt af :).

Groetjes

Charlotte

• 29 April 2008 - 06:26

Moeder Marijke:

Hallo lieverds,
    Jullie mailtje is echt een leuk begin van mijn werkdag. En dat had ik ook wel nodig want hier regent het en daar wordt een mens niet vrolijker van.
    De regen bij jullie zal nog wel even wel blijven denk ik, het is nog regentijd. Is misschien ook wel lekker tegen het stof.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Een heel ander land zeker dan Vietnam enz. Het is natuurlijk veel toeristischer. En gelukkig hebben jullie oran oetangs gezien anders was de reis bijna voor niets geweest hè Marijke?
    Met de kat gaat het prima, hij houdt ons de hele dag bezig en maakt veel rommel.
    Nou meisjes, genieten jullie maar lekker verder hoor. En de groetjes van ons.

• 29 April 2008 - 06:51

Rikste:

Hoi marijke en Marleen,

Ik hoor het alweer het is volop avontuur ik ben wel blij voor jullie dat er in ieder geval een hotelletje te verkrijgen was... voor de eerste nacht. mooie foto's en keep up the good spirit door af en toe een berichtje te sturen dat vinden we allemaal erg leuk om jullie te volgen op jullie avontuurlijke reis. Nou meiden geniet er van en tot het volgende bericht!

Groetjes,
    Rikste

• 29 April 2008 - 06:56

Marcel Z:

Hallo Meiden,

geweldig om van jullie avontuur te genieten!!! kijken jullie wel uit met die punky munky`s. ik heb gelezen dat ze
    erg lekker zijn op de barbecue, maar dat ze gemeen kunnen bijten!!!!! ha ha

Veel plezier met de fietstocht!!!
    groeten uit een "Zonnig" Utrecht

laterr

• 29 April 2008 - 06:57

Beanca:

Hallo!!!Vakantiegangers!!!
    Wat leuk zeg dat jullie alles bijhouden via deze side...
    Ziet er allemaal wel heel interessant uit. (zo zie je nog is wat) Nou heel veel plezier met alles wat jullie doen geniet ervan...hoe lang blijven jullie daar eigenlijk??
    Groetjes Beanca enne Marijke pas je op dat je niet verbrand?

• 29 April 2008 - 07:14

Yvonne :

Hallo Marijke en Marleen, wat fijn dat de vlucht en jullie eerste dagen daar goed zijn verlopen. Geweldig Orang Utans etc etc echt te gek dat jullie die ook echt gezien hebben. Ik hoop snel weer wat te lezen van jullie avonturen, want daar kijk ik echt naar uit! Veel liefs Yvonne

• 29 April 2008 - 09:35

Cornszn, Vianen:

Halo, selamat pagi Marijke en Marleen,
    Wat een surprise dat we ook op de mail-list staan. Dacht eerst dat het spam was.
    Had nog nooit van KOESOE @ gehoord. Hardstikke gaaf man (vrouw).
    Indonesië wat een eind weg.
    Zijn de foto's echt aktueel. Of van eerdere reizen? Domme vraag zeker?
    Nou dames "semoga bersenang" en "selamat berlibur"(overgehouden van een tijdje Ned. Nieuw Guinea) Bij regen riepen we altijd : hoedjan, regen voor de baroes!! Moet je daar ook eens doen. Misschien loopt er nog een ouwe KNIL-ler rond.
    Ben een beetje jaloers. Zou er ook wel willen zitten.
    Salam Cor & Wil, Vianen

• 29 April 2008 - 12:18

Petra :

Hee lieverds, heb elke dag op de mail gekeken of jullie goed waren aangekomen!Nu lijkt het inmiddels wel of jullie al weken weg zijn! Wat hebben jullie al veel gedaan in zo'n korte tijd. En ook nog eens bij de Mac Donalds gegeten..(eruggg) Nou ik hoop dat jullie nog heel veel moois gaan zien en heel mooi weer zullen krijgen. Een regentje daar is veel minder erg dan een regentje hier!
    Tot de volgende mail, wij gaan vanavond queennights vieren en Harderwijk. Geen rommelmarkt dit jaar!
    Lafjoe XXXXPetra
    Selamat

• 29 April 2008 - 13:12

Marcel T.:

Hoi dames,

Blij om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Die Petra maakte zich al zorgen om jullie. Volgende keer moet ze maar gewoon met jullie meegaan ;-)

Jullie hebben al veel gedaan lees ik, veel plezier en graag een foto van jullie in een betjak ;-)

• 29 April 2008 - 16:50

Moon:

Hi,

Leuk wat van jullie te horen. Een hele fijne reis en dat jullie veel leuke en mooie dingen beleven in dat prachtige land.

• 29 April 2008 - 21:55

Tjalliebal:

Hallo Popjes
    Bij MeMo in Lelystad hebben we helemaal
    het vacantiegevoel gekregen bij het lezen
    van het verslag
    Ik hoop dat het wel een beetje warm is, ondanks de regen
    Zijn het net zulke oerang-oetangs als hier in de dierentuin? of smaken ze anders
    Nog veel plezier

• 30 April 2008 - 19:06

Chantal:

Hey lieverds,

Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet lekker en we horen weer snel van jullie.

Hier gaat alles zijn gangetje Jayden groeit als kool vind fruithapjes en warm eten erg lekker.

Tot horens

Kus van Jerry, Jayden en Chantal

• 01 Mei 2008 - 10:51

Jessica:

Hai Marijke en Marleen,
    Erg leuk om weer een berichtje van jullie te krijgen. Ik zal de atlas er zoi nog even bijpakken, want weet nog niet goed wat wat ligt. Heel veel plezier samen nog.
    Liefs Jessica

• 01 Mei 2008 - 13:51

Jacky:

hey chica,s
    fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben kon ook bijna niet anders......toch hahahaha
    gaaf dat jullie orang otangs hebben gezien super!!!!
    geniet ervan en tot mails

dikke kus jacky x

• 02 Mei 2008 - 06:49

Dietje:

He moppies, blij om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat alles goed gaat!!
    Heb jullie wel gemist hoor gisteren tijdens de Dancetour, maar dat komt volgend jaar wel weer :-)
    Veel plezier damens en tot horens.

Love u Dietje xxx

• 05 Mei 2008 - 07:08

Marijke:

Hoi Marijk en Marleen, wat fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben. Geniet nog lekker!!!

Liefs, X Marijke