selamat datang di jawa - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu selamat datang di jawa - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

selamat datang di jawa

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

03 Januari 2004 | Indonesië, Bandung

Met pijn in ons hart hebben wij afgelopen maandag Sumatra verlaten. Na een perfecte vlucht kwamen wij in een verstikkend Jakarta aan. Het was een beetje moeilijk om een lekker hotel te vinden, aangezien we op Sumatra zo verwend waren. Maar op Jalan Jaksa (De backpackersstraat) toch nog een redelijk kamertje kunnen krijgen. 's Avonds hebben we eindelijk onze eerste cocktail kunnen nuttigen onder het genot van een lifeband die op fonetische wijze de amerikaanse rocknummers ten gehore bracht. Na 3 cocktails hadden we hem al aardig zitten en zijn we maar naar ons hotel gegaan. De volgende 2 dagen hebben we Jakarta ontdekt per lokaal vervoer. Aantal dingen bezocht, waaronder: Nationaal museum, koloniale wijk waar we even in cafe Batavia wat hebben gedronken. Hier hangen al onze koninginnen groots aan de muur. Het is nog geheel in koloniale stijl ingericht. Errug mooi!!! Ook nog een dagje Indonesisch pretpark gedaan. Hier waren alle bouwstijlen van de Indonesische archipel verenigd op authentieke wijze gebouwd. Helaas was het zooooo warm, dat we bijna van ons sate-stokje gingen en hebben dus heeeeeeeel langzaam gelopen, oftewel het tropentempo. We waren precies op tijd in het centrum van Jakarta voor het dagelijks onweerspektakel. Hele hevige regen met grote lichtflitsen. Heel mooi, maar minder als je er midden in zit.
Gisteren: onze 1e treinreis op Java. Binnen 3 uur reizen, zitten we nu in Bandung. Dit ligt tussen Jakarta en Yokyakarta. We hadden dit als winkelparadijstip gekregen, maar we hebben nog niets gevonden. We hebben nog veel te weinig gekocht naar onze zin en aangezien de vakantie al aardig opschiet, dachten wij hier onze slag te slaan, maar tot op heden ............
is het om te huilen.
Morgen nemen we de trein naar Yokyakarta. Deze reis duurt 9 uur, dus we gaan straks even een voorraadje eten inslaan voor onderweg, aangezien je hier nergens eten kunt kopen onderweg ;-)

Tot horens en we zijn iedere x weer blij met zoveel reacties.

Dikke kus Marijke en Marleen

• 09 Mei 2008 - 06:59

Rikste:

Hoi Marijke en Marleen,

Ik hoor het wel weer jullie zijn weer op een hoop avonturen geweest. Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En wat betreft het shoppen dat moet je niet zoeken dat kom je vanzelf tegen dat is altijd zo!!! Geniet er nog maar even van en ik zit me nu al te verheugen op alle verhalen.

Groetjes,
    Rikste

• 09 Mei 2008 - 07:00

Dietje:

Selamat dames,
    Wat een avonturen weer allemaal zeg.Nog even over dat shoppen, dat scheelt wel in de knip, dat jullie nog niet veel hebben gekocht haha :-)
    Meiden nog veel plezier de aankomende dagen, en trouwens zijn jullie nog leuke mannen tegen gekomen hihi?

Lfs Dietje kussie

• 09 Mei 2008 - 07:13

Yvonne Schwartz:

Hallo dames, wat een gezelligheid allemaal. En ach het winkelen is niet zo belangrijk, hebben jullie straks op de terugreis in ieder geval geen last van overgewicht (haha) maar alle gekheid op een stokje genieten jullie nog maar lekker van de laatste week en ik wacht weer met spanning op jullie volgende bericht. Want ben nu al nieuwsgierig hoe jullie de treinreis van 9 uur hebben ervaren. Dikke kus Yvonne

• 09 Mei 2008 - 13:07

Moeder Marijke:

Wat grappig hé, dat ik net dit berichtje zou gaan lezen toen je belde. Eigenlijk was het lezen nu niet meer nodig. Vond het wel weer even lekker hoor om je stem te horen en ben nu helemaal reuze benieuwd naar alle verhalen.
    Nou, jullie alletwee nog veel plezier en de groetjes vanuit een bijna "tropisch" Nederland.
    Doeg, mama

• 09 Mei 2008 - 13:32

Sherida:

Nou meiden goed te horen dat de reis nog steeds voorspoedig gaat. Zo zie je maar weer dat de kleine plaatsen toch ook meestal het leukste zijn. Op naar Yokyakarta voor de volgende belevenissen. Veel plezier!!

Liefs, Sherida

• 09 Mei 2008 - 13:38

Martijn De V:

Nou dames,
    In Yogjakarta kun je in ieder geval genoeg houstnijwerk, batik en zilverwerk kopen... dus dat moet goed komen.
    Veel plezier iig!

• 09 Mei 2008 - 14:49

Tjalliebal:

Voor het mooie weer, hadden jullie niet op vacantie hoeven gaan, We wachten bij Memo met "SMART" op je terugkomst en de wilde en avontuurlijke verhalen
    Nog een heel spannende en winkelende
    week gewenst
    Ook van de rest van de collega's

• 11 Mei 2008 - 22:25

Marijke:

Hoi meiden,

Echt leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.

Veel plezier nog en een goede terugreis gewenst.

Groetjes,

X Marijke

• 13 Mei 2008 - 08:50

Berlinda:

Hai Marijke en Marleen,
    Dat klinkt allemaal weer fantastisch!En wat gaat die tijd toch snel. Hopelijk hebben jullie nog prachtige dagen en leuke avonturen. Dat wordt smullen van je verhalen! Groetjes, Berlinda

• 13 Mei 2008 - 10:30

Petra:

Hee Ladies,

Marcel wist niet dat jullie naar Bandung gingen. Hij heeft echt heel veel Familie daar wonen..en hadden jullie daar langs kunnen gaan!
    De verhalen zijn geweldig, en wat gaat de tijd snel..ik tel al wel af wanneer jullie weer hier zijn maar tot die tijd is het nog even genieten in Indo-land!

Ben benieuwd of de aankopen nog beperkt blijven...hahahaha

Lafjoe girls
    XXX
    ps Wij mogen niet klagen met het zonnige weer hier in Nederland..heb nog nooit zoveel op het strandje gelegen hier in Lelystad:-)

• 13 Mei 2008 - 14:31

Siska:

Dag meiden,
    Blij te lezen dat alles goed is met jullie en dat jullie je goed vermaken. Wat zie je dan toch veel in een paar weken. Nog geen leuke indonesische mannen aan de haak geslagen?
    Hier is het ook bijna tropisch. Fijn dat het ook tijdens de feestdagen lekker weer was. Veel buiten vertoeven (bbq) dus.
    Veel plezier nog verder hoor.
    Groetjes van Siska.

• 13 Mei 2008 - 17:45

Jacky:

hey meiden goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebbben toppie en ach met dat shope komt het vast wel goed hahahahah jullie kenende.
    het is hier super pinkstervakantie geweest super mooi weer heerlijk aan het bloemendaalse strand dus wij klagen hier ook niet!!!!!
    geneit nog lekker daaar van heerlijke eten dikke kussen

• 13 Mei 2008 - 18:43

Cathalijne:

He meiden, wat onwijs leuk om jullie verhalen te lezen! Volgens mij vermaken jullie je wel, goed zo. Geniet van al het moois om jullie heen, veel foto's maken :) en natuurlijk nog even lekker shoppen! Doeg, dikke kus Cathalijne.