Salaam Malaikum (of iets dergelijks) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu Salaam Malaikum (of iets dergelijks) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

Salaam Malaikum (of iets dergelijks)

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

04 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Selamat,

Na een ongelofelijke "luxe" busreis van ongeveer 17 uur zijn we in Bhukki Tinggi aangekomen. Hier worden we elke ochtend ruim voordat de haan gaat kraaien gewekt door onze lokale imam en aangezien dat we ongeveer naast de moskee slapen, valt hier niet aan te ontkomen. Lekker vroeg op dus.
Na een redelijk hotel te hebben gevonden voor een hoge prijs, jaja 3x zoveel als op samosir, dus nu 13 euro voor 2 personen per nacht zijn we het stadje gaan verkennen. Niet veel soeps, maar de omgeving schijnt erg mooi te zijn.
Dat moesten we dus uitvinden. Vandaar dat we weer eens fietsen wilden huren. Helaas hier geen fiets te bekennen, alleen motorbikes. Dus zijn we lekker gaan lopen naar de nabijgelegen dorpjes. Onderweg kwamen we een vriendelijke jongen tegen die ons wel via de "canyon" wilde begeleiden naar het zilverdorp Kota Gadang. Na wat vloeken en tieren van Marleen, die geen hikersbloed in zich heeft zitten, zijn we hijgend en rood aangelopen aangekomen in het dorp. We werden direct naar een zilversmid gelootst, waar we uiteindelijk ruim 2 uur hebben gezeten. Erg mooie dingen en hij heeft het hele proces laten zien. Natuurlijk wat gekocht :-)
Aangezien alles zo lang duurde hadden we geen tijd meer om nog een dorp te bezoeken, dus we zijn weer teruggelopen.
Vandaag een tour gedaan met een gids naar verschillende dorpen in de omgeving.
Erg mooi!!
Helaas hebben we nog geen cocktail kunnen vinden, maar misschien vinden we die morgen als we in Jakarta aankomen. Waar we naartoe vliegen met de easyjet van Indonesie. Keep your fingers crossed, hahaha.

Salamat jalang

Nog even ter informatie voor mijn ome Cor. De foto's waren van een eerdere vakantie in Vietnam. We hebben geprobeerd om foto's te plaatsen, maar dat duurt nogal lang. Dus wie weet de volgende keer. Helaas nog geen KNILler tegengekomen.

Liefs Marleen en Marijke

• 04 Mei 2008 - 14:58

Susanne:

Dag Meiden!
    Leuk jullie verhalen te lezen!Geniet er maar lekker van. Groetjes Susanne

• 04 Mei 2008 - 15:03

Chantal:

Leuk om weer wat te horen van jullie.Wat lief van die jongen dat hij jullie begeleide.
    Wacht weer op het volgende verhaal.

gr kus van jerry jayden en chantal

• 04 Mei 2008 - 15:47

Moeder Marijke:

Hallo lieverds,

Verwachtte al half en half een berichtje van jullie. Ik had daarom de computer al standby staan.
    Wat een reis zeg, 17 uur in de bus. Ik moet er niet aan denken.
    Als ik het goed begrijp ging het reizen in Vietnam toch wat soepeler niet? Terwijl je juist zou verwachten dat het in Indonesië wat moderner is. Zo zie je maar dat we eigenlijk te weinig van al die landen afweten.
    Ik had ook gewoon een mailtje naar Marleen gestuurd met de adressen van oma en Chris. Hadden jullie die al gelezen?
    Nou meisjes, hier verder geen nieuws onder de zon, ja de echte zon hoor want het is hier heerlijk weer.
    Voor ons zijn alle vrije dagen nu weer zo'n beetje voorbij en moeten we morgen weer aan de slag. Denk dan maar met een beetje medelijden even aan ons.
    Veel plezier maar weer en groetjes van ons.

Doeg, mama

• 04 Mei 2008 - 18:22

PeLe:

Hey Marleen,

Klinkt allemaal super. Jullie zijn lekker bezig. Wel balen dat ze geen cocktails hebben ;). Wij hebben een leuk nieuwtje voor je, we gaan namelijk trouwen!!! Leon heeft me op koninginnedag in Spanje gevraagd. Helemaal superdepuper. Ik zou zeggen, neem ook daar een lekker fruitjuice op ;).

Have fun chicas! Tot laterrr.

XX PeLe

• 04 Mei 2008 - 20:24

Chris:

Klinkt goed! Lekker lopen en 17uur in een bus, haha. Veel plezier. Groetjes Chris, Aagg en Karst

• 05 Mei 2008 - 05:04

Sherida:

Hallo meiden, Zo te horen moet de reis wel dusdanig slopend zijn geweest. En dan ook nog eens niet kunnen uitslapen. Hahaha, bedenk maa zo anders missen jullie alle leuke dingen van jullie omgeving. Tot horens meiden.

• 05 Mei 2008 - 06:41

Ilse:

hee sauves

ze kennen daar zeker geen spinnen op naar de cocktailes
    dooegg

• 05 Mei 2008 - 07:22

Rikste:

Hoi Marijke en Marleen,

Wat een avontuur weer 17 uur in een bus jullie liever dan ik. Koninginnedag hier was gezellig alleen wat minder druk dan vorig jaar i.v.m. het weer. Verder is het nu sinds afgelopen vrijdag hier heel erg mooi weer en blijft het de gehele week nog lekker weer. Hebben wij ook een beetje het gevoel dat we vakantie hebben.... Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal en ik spreek jullie snel. Veel plezier nog!!!

Groetjes,
    Rikste

• 05 Mei 2008 - 08:09

Yvonne Schwartz:

Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen! Bij ons is het mooie weer nu ook begonnen. Heerlijk tussen de 20 - 24 graden. Ik hoop dat we dit een paar weken houden. Ik hoop dat de vlucht naar Jakarta een beetje mee zal vallen. Heel veel plezier en wacht met spanning weer op jullie verhalen. Gr. en kus van Yvon

• 05 Mei 2008 - 08:44

Jessica Ottenhoff:

Apa kabar nona's?
    Als ik de foto's zie en de verhalen lees, stap ik het liefst in de vliegtuig richting Indo.

Heel veel plezier en geniet ervan!

Selamat Jalan!

• 05 Mei 2008 - 15:38

Tjalliebal:

Leuk zeg.... al die verhalen
    Veel kopen hoor.... want er vliegen ook
    vrachtvliegtuigen op indonesie
    Ik wens jullie nog een avontuurlijke
    2e helft
    Al enge spinnen gezien (of gehoord) ????

• 06 Mei 2008 - 07:39

Dietje:

Jullie hebben ook wel engelengeduld zeg, 17 uur in de bus, dat is me een rit zeg.
    Maar jullie maken ook altijd wel iets spannends mee, geniet van jullie verhalen.

Nou meiden tot snel maar weer.

kussie Dietje :-)

• 06 Mei 2008 - 22:57

Petra:

Hallo meiden,
    Had jullie verhaal al gelezen maar nog niet gereageerd. Het is afzien met reizen lees ik.. maar volgens mij wel de moeite waard toch?
    Al lekker bijgebruind? En jullie trappen er toch weer in bij die zilversmid hahaha, verleidelijk he! Het zal in ieder geval goedkoper zijn dan hier. Momenteel genieten wij van heel mooi weer! Ga morgen zelfs weer naar het strandje:-) En Marleen niet te veel tieren haha, gewoon even tot 10 tellen. Nou wacht weer af op de volgende avonturen. Mis jullie nog steeds..
    Dikke kus Petra

• 08 Mei 2008 - 09:45

Cornszn:

Selamat siang,

Vanwege een kleine onderbreking in Epe nu pas een reaktie op jullie "waarzittenwe" bericht. Bhukki Tinggi zegt me niets. Is dat het Lelystad van Indonesië? Er is daar een moskee, zeggen jullie, maar die is ook in Lelystad, dus dáárom die reis te maken. Overnachten is echt niet duur. 13 rupiah voor 2 personen. Kom je in Nederland geen jeugdherberg mee in.(bestaan die eigenlijk nog?)
    Fietsen (sepada) zijn moeilijk te huren in Indonesië, lees ik al een reisgids van jaren her. Dus dames: "berjalan kaki""!!
    En pas op voor "vriendelijke jongens". Je zit zo in een harem. Of is dat een ander land?
    Ik zie dat Moeder Marijke ook soms on-line is. Dag zus!! Alles goed aan de Zoom?
    Nou Marleen en nicht Marijke blijf genieten en aardig voor elkaar.
    Blijf ook vragen naar die ex KNIL-er. Ze moeten er zijn.
    Fijn verblijf verder,

Cor van der Hout, Vianen
    (van die foto's had ik al begrepen)

• 09 Mei 2008 - 06:12

Bassie En Adriaan:

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen! :)