recordtijd gevestigd in Yokjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu recordtijd gevestigd in Yokjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

recordtijd gevestigd in Yokjakarta

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

14 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we dan weer.
Na Bukkitingi zijn we doorgereisd naar Java. Als eerst kwamen we per binnenlandse vlucht aan in Jakarta. Synoniem voor vieze stinkstad. Erg warm en plakkerig. Uieindelijk hebben we het hier toch 2 dagen uitgehouden waarna we met de trein zijn doorgereisd naar Bandung. Wij hadden vernomen dat dit een ware shopstad moest zijn, maar dit viel toch wel tegen. Hier dus maar 1 dag gebleven. Opnieuw met de trein, maar nu naar Yokjakarta waar we nu nog steeds zitten. Hier een heel verschil met Jakarta. Er zijn hier heel wat mooie dingen te zien, vandaar dat we hier wat langer zijn. Afgelopen zondag hebben we de Borobudur en het Dieng-plateau bezocht. Erg mooi, maar wat misschien nog wel meer indruk maakte waren de Prambanan tempels. Omdat we niet zo vaak fietsen in Nederland, hebben we er hier maar weer 1 gehuurd. De tempels lagen niet zover buiten de stad, maar zo midden op de dag leek het toch wel 2x zo ver. Eenmaal bij de tempels besloten we om 's avonds meteen het Ramayana Ballet te gaan bekijken. Dit werd in een openluchttheater gehouden met op de achtergrond de Prambanantempels. Erruugg mooiiiii!!!!! Aangezien het hier al om 18.00 uur donker is, was het toen het ballet afgelopen was al pikdonker. En wij als fietshelden hebben dus in een recordtijd van 50 minuten bijna 20 km. teruggefietst. Lekker hoor, zo'n tochtje. Dit had wel tot gevolg dat we vandaag niet vooruit te branden waren. En hebben we dus ook besloten om morgen een openluchtzwembad op te gaan zoeken bij een luxe hotel. Nog even lekker luieren en lezen voordat we vrijdag de vulkaan Bromo gaan beklimmen.

Nou lieve mensen, helaas kunnen we al zeggen tot volgende week. Maar misschien mailen we jullie nog van de week. In ieder geval gaan wij nog even van de laatste dagen genieten.

Kus Marijke en Marleen

• 14 Mei 2008 - 13:19

Rikste:

Hoi marijke en Marleen,

Zo te horen alweer heel wat avonturen zijn de revue gepasseerd. Het is inderdaad allemaal zo snel gegaan het is alweer bijna voorbij. Nou ja de indrukken die jullie hebben opgedaan hou je voor altijd....
    Doe de laatse dagen nou maar wat rustigere aan anders kunnen jullie strakjes weer op vakantie omdat je op vakantie bent geweest haha!!!

Tot volgende keer en zeker tot volgende week!!

Groetjes,
    Rikste

• 14 Mei 2008 - 13:36

Yvonne Schwartz:

Ontzettend leuk om weer een berichtje van jullie te ontvangen en te lezen. Geniet zeker nog van de laatste dagen en ik sluit mij helemaal aan bij de laatste zin van Rikste ha ha ha.

Kus Yvonne

• 14 Mei 2008 - 13:38

Petra:

Selamat sian Nona Marleen dan Marijke,
    Kreeg vandaag jullie kaartje uit indonesie..
    Nou dat spinnen is er niet voor niks geweest, ook voor Marijke natuurlijk, 20 km in 50 min. netjes hoor..haha!
    Lekker luieren ah zwembad kan ook heerlijk zijn zeker als jullie nog gaan klimmen over een paar dagen. Nou geniet nogmaals van de laatste dagen. Kan niet wachten tot jullie er weer zijn.:-)
    Amatoo, dikke X Petra

• 14 Mei 2008 - 13:40

Moeder Marijke:

Wat zijn jullie ook 2 tutten bij elkaar hè? Hadden jullie er niet aan gedacht dat jullie na het ballet dan in het donker weer naar het hotel terug moesten fietsen? Zo te lezen zijn jullie dagen wel gevuld, als jullie terug zijn moeten jullie maar uitrusten op jullie werk. Ik word in ieder geval al moe als ik het allemaal lees. En ik ben ook wel erg benieuwd naar alle verhalen en foto's hoor.
    Nou lieverds, we horen wel weer van elkaar en nog veel plezier de laatste dagen. Wel jammer hè, dat het weer bijna voorbij is?
    Doeg, mama

• 14 Mei 2008 - 14:20

Cornszn, Vianen:

Marleen en Marijke "Let op Uw Saeck".

"Toen gingen zij naar Alang Alang
    En zetten zich op de sladang
    Zij hielden zooveel van elkander
    En waren voor tijgers niet bang
    Toen kwam er een tijger gesluip sluip
    Die nuttigde hen voor diner
    De botjes die liet hij maar liggen
    De rest nam hij stilletjes mee"

Ken je klassiekers!
    Dan zegt b.g. tekst jullie vast wel iets!! Uit "Sarina het kind uit de
    dessa". (een gedeelte, eigenlijk is het nog bloederiger)

M.a.w. Geniet van de laatste lootjes en laat je niet nuttigen door "wat dan ook!"

Marijke ik zie met enige verwachting uit naar je foto's uit de Gordel van Smaragd.
    Die van Vietnam zie ik dan wel later. (Nog later?)

Geven jullie nog een repat-party?
    Blue Diamonds, Anneke, Tante Lien al geboekt?
    Belangrijk is de uitgebreide Indische Rijsttafel.

Nou even serieus:

Blijf genieten en kom heelhuids terug!

Selamat jalan, sampai jumpa!

Paman Cor, Vianen

• 14 Mei 2008 - 14:46

Dietje:

Hoi lieve meiden van me......
    Zo te lezen hebben jullie nog steeds niet veel kunnen shoppen haha!! Dat halen jullie vast wel weer in in Nederland.
    Geniet elke keer weer van jullie verhalen. Ga nog gezellig leuk dingen doen (dat komt vast wel goed) en geniet nog van de dagen die resteren, tot gauw.

Love U

Dietje Kussie :-)

• 14 Mei 2008 - 15:20

Siska:

Wat een onderneming weer. Leuk dat via de mail een beetje te volgen.
    Je zal zien de laatste week gaat het snelst. Geniet ervan.
    Weet je wat ik ook wel leuk vind: Ik lees ook de reacties van mijn zus en van mijn broer (wat heeft die man toch altijd veel te vertellen, hè?
    Nou, nog een fijne tijd hoor.
    Groetjes
    Siska ( ook van Peter)

• 14 Mei 2008 - 15:40

Tjalliebal:

Wel de goede schoenen aandoen bij die beklimming!!!!!
    En zorg dat je je verveelt, dan duurt de laatste week lekker lang.

• 14 Mei 2008 - 17:28

Sherida:

Hallo meiden, wat kan het op vakantie toch nog tegenvallen!! Vooral als een aangeprezen stadje smerig blijkt te zijn!! Ik weet precies wat jullie bedoelen!! Gelukkig toch nog actief geweest waarbij jullie toch nog genoten hebben. Vandaag ook nog de vakantiekaart ontvangen. Nog bedankt daarvoor. Lieve meiden, shopse en toch snel!! Liefs, Sherida

• 14 Mei 2008 - 17:39

Chris:

Dat gaat goed zo te lezen, geniet nog maar even van de laatste week. Tot volgende week. Groet, Chris (ook van Aagg en Karst)

• 14 Mei 2008 - 19:47

Beanca:

Hallo...
    Nou jullie maken nog is wat mee jullie hebben al heel wat gezien en beleefd (20 km in 50 minuten pffffffffff by te way dat heb ik ook nog is gepresteerd maar dat was toen ik 16 was en op tijd thuis moest zijn haha)
    Zit ik hier een beetje te fietsen met de kids naar school en weer naar huis en weer naar school en weer naar huis en oja de supermarkt niet te vergeten...blablablabla....
    Nou geniet er nog maar even van.
    Enne bedankt voor het kaartje.
    groetjes beanca

• 15 Mei 2008 - 05:52

Jacky:

hey meiden,
    klinkt erug leuk allemaal nog een paar dagen en dan helaas weer thuis maar ook wel weer leuk toch??? al jullie foto,s bekijken have fun nog.

dikke kusssssssss

• 15 Mei 2008 - 06:11

Marcel Z:

hallo Fietshelden!!!

ik benieuwd naar de foto's van de borobodur.die tempels staan ook zeker nog mijn lijstje om te zien!!!

een dagje bij het zwembad luieren is geen slecht idee, voordat jullie de vulkaan gaan beklimmen.zo'n beklimming is waanzinnig mooi, maar erg zwaar!!!

dat wordt de volgende dag weer luieren,geloof me!!!

veel plezier nog en "helaas" tot gauw.
    laterrrrrr

• 15 Mei 2008 - 06:22

Jessica:

Hoi hoi,
    Volop nieuwe dingen, genieten en shoppen zo te lezen. Helemaal goed. Veel plezier nog de laatste week.
    Bij mij in de buik is alles nog relatief rustig en zijn aan het genieten van het weer.
    Liefs Jessica

• 15 Mei 2008 - 08:36

Ilse:

sauves
    geniet nog van de laatste dagen
    en zien jullie snel
    groetjes ilse

• 15 Mei 2008 - 10:00

Antoinette:

Oooohhhh wat klinkt het allemaal leuk, ik krijg er zelf ook erg veel zin in om weer van die mooie avonturen te beleven. Helaas ik moet nog even wachten voordat we weer gaan, en dan wordt het zeker niet zo spannend als bij jullie. Geniet ervan meiden. Leuk om zo jullie belevenissen mee te maken.

Groetjes Antoinette

• 15 Mei 2008 - 13:46

Melanie:

He!
    Wauw wat klinkt dat allemaal goed! Ok, behalve dat fietsen dan, hebben ze daar geen brommertjes dan? Dat ballet heb ik ook gezien, is echt mooi he? Laatst zag ik dat je ook in zulke outfits kan trouwen.... (leuke indo's onderweg???).

Geniet ze nog!

Groetjes Mélanie

• 15 Mei 2008 - 14:34

Chantal:

Hoi meiden,

Wat gaat de tijd toch snel.Heb de kaart ontvangen van jullie leuk. Geniet nog ff van je vakantie tot horens.

Kus Jerry Chantal en Jayden