kruiken, kruiken en nog eens kruiken - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu kruiken, kruiken en nog eens kruiken - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

kruiken, kruiken en nog eens kruiken

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

03 November 2006 | Laos, Vientiane

Dag lieve mensen,

Na een misselijkmakende tocht, waarbij Marijke toch wel een zak nodig had, zijn we aangekomen in Phonsavan. Dit is een plaatsje dat precies 1 weg lang is en waar dus erg weinig te zoeken en te vinden is. Maar we komen hier dan ook speciaal voor de vallei der kruiken. Deze hebben we dan ook vandaag bezocht. Erg mysterieus allemaal, daar er meerdere verhalen de ronde doen over deze hele grote stenen potten met deksels. Sommige zijn wel 2 mtr. doorsnede en 6 ton zwaar. Behoorlijk vreemd eigenlijk.
Doordat we op 1600 mtr hoogte zitten, is het hier na 6 uur 's avonds erg koud. We slapen zelfs met onze lange broek (de enige die we mee hebben) aan en een dikke deken. Hoe erg kan het zijn!!! Maar overdag heerlijk weer, hahaha. 's Avonds is hier alles gesloten (wat er dan al is), dus zitten we met een zak popcorn thaise soap te kijken met de laotiaanse familie van ons Guesthouse. Behoorlijk spannend kunnen we wel melden. Helaas gaat er morgen geen bus naar Vietnam en moeten we dus een dag verplicht niksen en hier blijven. Zondag vertrekken we naar Vinh in Vietnam. Alweer een helse tocht denken wij, maar we hebben nu wel alvast wat kotszakjes voor onderweg gespaard. Hopelijk valt het allemaal mee en hoeven we de volgende keer geen vieze praatjes te vertellen.
Liefs en tot snel.

• 03 November 2006 - 13:08

Dietje:

Wat zielig allemaal voor mijn vriendinnetje, dat ze zo missleijk was. Ik hoop dat jullie morgen beide geen zakjes hoeven te gebruiken....haha!!!Wel vreemd inderdaad al die kruiken, maar was het wel de moeite waard, ik denk het wel. Nou meiden veel plezier overmorgen met jullie busreis, en hopelijk vermaken jullie je morgen daar nog 1 dagje.

Tot snel......laterzzzzzzzz Liefs Dietje

• 03 November 2006 - 13:14

Sherida:

Weer eens wat misterieus en spannends meegemaakt!! En meiden, maar goed dat jullie niet zwanger zijn.... Op naar jullie volgende spannende beleving!! Vooral blijven genieten en hou ons op de hoogte!! Hahaha, liefs en tot de volgende keer!!

• 03 November 2006 - 13:25

Yvonne:

Oh Marijke wat erg voor je dat je zo misselijk bent geweest. Ik weet nl. hoe dit voelt (Egypte)ha ha! Vreselijk! maar het was ws wel de moeite waard. Nou rusten jullie morgen maar lekker uit ik wacht weer met spanning op het volgende avontuur. Groetjes en liefs

• 03 November 2006 - 14:00

JACKY:

ben blij dat ik niet erbij ben meiden pfffff je weet het jacky en kots gaan niet goed samen bleeehhh maar leuk te horen dat jullie je zo ontzettend vermaken...
    kus kus

• 03 November 2006 - 20:54

Moeder Marijke:

Marijke, wat vervelend dat je zo misselijk was. Hopelijk was het de lange tocht wel een beetje waard.
    Maar wel jammer dat jullie daar nu een extra dag moeten blijven.
    In zou zeggen ga die kruiken dan nog maar eens extra goed bekijken.
    En wat bijzonder dat er in zo'n klein plaatsje toch internet is. Voor ons is dat wel fijn natuurlijk.
    Kunnen jullie wel een beetje praten met de bevolking of is het echt alleen handen- en voetenwerk?
    Nou dames, de groetjes hoor en tot de volgende keer.
    Ook de groetjes van oma. Zij belde vanavond om te vragen hoe het met jullie ging.
    Doeg, mama

• 04 November 2006 - 09:35

Antoinette:

Hi samen, wat een reis! zo te horen hebben jullie al heel veel moois gezien en meegemaakt.Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie foto's. Nog heel veel plezier en geniet vooral van de warmte want hier is de vorst begonnen. De eerste ramen zijn alweer gekrapt.

• 04 November 2006 - 09:59

Jessica:

Wat een belevenissen! Ik ben zelfs op de bnn radio geweest zo'n disaster verhaal, er is hoop... ik had overigens daarna wel een heeel goed plekje in de bus, jullie ook? Ben benieuwd wat jullie beleven op zo'n vrije dag... Groeten..

• 04 November 2006 - 16:16

Ilse:

klinkt goed allemaal behalve de kots dan en als the soap net is als atwt dan is het helemaal super see you

• 05 November 2006 - 08:38

Petra:

Een dag verplicht niksen..meiden jullie zitten in vietnam das al bijzonder! En dan nog een soap kijken (ala atwt)is ook een belevenis op zich toch, en misschien even rusten na een misselijk makende gebeurtenis is geen niet verkeerd. Succes met de volgende tocht..Xp

• 05 November 2006 - 09:57

Ada:

hai meiden, ze zeggen als je voorin zit het meevalt, echt niet, dus zet je schrap, maar dat is nu achter de rug toch....... en een beetje jaloers ben ik wel, ik vind dit echt heel leuk, om jullie belevenissen te lezen. zetumoperdepop.

later liefs Ada