Grensgevalletje - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu Grensgevalletje - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Katina, Marleen en Zahra - WaarBenJij.nu

Grensgevalletje

Door: marleen en marijke

Blijf op de hoogte en volg Katina, Marleen en Zahra

06 November 2006 | Vietnam, Ninh Bình

Xin chau (hallo in Vietnamees),

Na een dag heerlijk gerelaxed te hebben moesten we om 06.00 uur op het busstation staan om naar de grens te vertrekken. Dus 5.00 uur uit ons bed en dat in deze kou dat viel niet mee. Nadat we precies op tijd bij de bus waren kon de lange reis beginnen. Blijkbaar was de bus ook gereserveerd voor een stel militairen die behoorlijk stonken, getver. Onderweg stopten we alleen even om de mannen te laten plassen, maar de vrouwen hoeven blijkbaar de hele dag niet in Laos en Vietnam. Uiteindelijk best wel snel bij de grens waar we onze tassen zelf de grens over moesten dragen. Natuurlijk werden wij eruit gepikt om de hele mikmak uit onze tassen te halen. Beetje jammer, aangezien we alles nauwkeurig moeten inpakken anders past alles niet in de 'grote' rugzak. Aangezien we nu niet in de gevangenis zitten, mochten we Vietnam dus betreden. Om 19.00 uur arriveerden we in Vinh en daar besloten we letterlijk ter plaatse om meteen verder te reizen naar Ninh Binh, want in Vinh is niets te zien. Zo gezegd, zo gedaan en met 6 man sterk gingen we weer op weg. Ook deze bus was helaas weer gereserveerd voor voornamelijk stinkende mannen die gewoon hun voeten letterlijk in je nek leggen, echt goor!!! Om 01.30 uur werden we uit de bus gegooid met zijn tweeen, want de rest reisde door naar Hanoi. Maar om deze tijd van de dag is alles gewoon dicht hier, dus daar stonden we moederziel alleen (hihi). Gelukkig na op een paar deuren en ramen te hebben geklopt werd er bij een hotel opengedaan en konden we heerlijk douchen, eindelijk!! Vandaag hebben we eerst een iets goedkoper hotel gezocht en zijn we daarna met de fiets naar Tam Coc Caves gereden. Was best dichtbij, alleen hebben we wel besloten om een mondkapje aan te schaffen (die heeft iedereen hier namelijk). Er rijden hier namelijk best veel grote vrachtwagens die geen katalysator hebben, oftewel gewoon zwarte rookpluimen achterlaten. Bij Tam Coc konden we voor 3 dollar het park in. Daar stond een bootje klaar die je door grotten en rotspartijen heen voer. Onze roeiers (broer en zus) waren erg gezellig en zelfs in gebrekkig engels hebben we erg gelachen. De omgeving is wel echt schitterend (foto's krijgen jullie later, want downloaden gaat hier erg langzaam), lijkt wel op een sprookje (de efteling ofzo). Precies op tijd terug om voor donker terug te zijn (18.00 uur), want in het donker wil je hier echt niet fietsen. Morgen weer een fietstocht voor de boeg naar de oude hoofdstad (nu ruines).

Laterrrrrrrrrr, xxxxx

• 06 November 2006 - 14:37

Dietje:

Jullie maken echt leuke dingen mee, het is echt een genot om jullie verhalen te lezen. Zo lijkt het net of ik er zelf ook een beetje ben, geweldig, haha!!!!
    Meiden passen jullie goed op elkaar, en tot gauw maar weer, kus

• 06 November 2006 - 14:38

Ilse:

leuk leuk leuk
    en dat te bedenken dat ik maar gewoon aan het werk ben

• 06 November 2006 - 15:28

Rikste:

Wat een avonturen wederom maar het is maar wat jullie leuk vinden al die hobbelbusjes ik heb best wel een beetje medelijden. Maar je maakt wel wat mee op zo'n vakantie. Ik ben erg benieuwd naar de foto's maar die krijgen we vast snel te zien. veel plezier en tot snel!!

• 06 November 2006 - 16:42

Petra:

Ben benieuwd naar de foto's. Jullie beleven echt een avontuur...geweldig!! XPetra

• 06 November 2006 - 17:35

Sherida:

Lekker zeg om zo uit de bus verwijderd te worden!! Wes ook blij dat jullie het andere geslacht gedag konden zggen en jullie konden genieten van de weelde van een bed en ee heerlijke ouche!! Alle nadeel heeft zijn voordeel moet je maar denken!

• 06 November 2006 - 18:23

Petra & Leon:

Klinkt goed, vooral die stinkvoeten ;)Jullie zijn maar sportief bezig, echt leuk! Enjoy...

• 06 November 2006 - 20:45

Moeder Marijke:

Hallo meiden,

Zo te lezen gaat het in Noord Vietnam niet zo soepeltjes als de vorige keer in het zuiden. Dat zal ook nog wel met de oorlog te maken hebben. Het zuiden was toen voor Amerika en in het noorden zat de communistische Vietcong. Misschien hebben ze daarom nog wel een beetje een hekel aan westerlingen in het noorden.
    Jullie moeten in ieder voor jullie veiligheid elkaar maar goed in de gaten houden.
    Hier gaat alles prima. Feestje bij Lenie was leuk en dat van Siska was nog leuker. Je hebt wel wat gemist Marijke. Maar je ballon was een succes.
    De rest hoor je nog wel.
    Nou lieverds, veel plezier hoor en denk om jezelf.
    Ook de groetjes van papa.
    Doeg, mama

• 06 November 2006 - 22:23

Jacky:

spannend!!!!!!!!
    klinkt ondanks de stinkende mannen heel avontuurlijk dikke kusssss

• 07 November 2006 - 09:08

Siska:

Van Janna heb ik jullie link gekregen. Ik wil Marijke even heel hartelijk bedanken voor de ballon. Die is de hele middag mee geweest, zodat je er toch een beetje bij was. Het was een hele leuke dag. Eerst verzamelen en cadeautjes uitpakken. De ketting heb ik al om gehad. Toen in de boot. Het was een oudje uit mijn kinderjaren. Dus wel een beetje krap maar beregezellig. Cor hield een toespraak, er was een liedje gemaakt en een gedichtje. Ik ben reuze verwend. Maar ik heb je wel gemist.
    Ik lees nu jullie verhalen en snap dat jullie je best vermaken. Ik wens jullie nog wel plezier toe. Pas goed op elkaar en tot schrijfs of ziens maar weer.
    Groetjes en kusjes van Siska.

• 07 November 2006 - 11:24

Ada:

Hallo Meiden

zo, ik had graag meegewild in de grot en zo, mooie foto,s maken, maar dan niet met die stinkende mannen, misschien de kapjes op bij de volgende treinreis................
    liefs Ada later.......